++Kisah Aku - Episod 4 - Muzik Aku

Rasanya dah penat asyik citer pasal kamera dan orang kawen, kali ni aku nak cerita pasal muzik..ramai yg kenal aku, tapi tak ramai yg tahu tentang genre muzik yg aku layan selama ni.Jiwa aku lebih kepada muzik "batu kapak".Zaman sekolah aku menjadi follower Battle of The Band, kumpulan seperti May, Wings, Search, Whitesteel, Lefthanded, Bloodsheed, Metallion, D'Episode, Rockerz, Rusty Blade dan banyak kumpulan rock yg muncul pada zaman tu, trend seluar ketat menjadi fesyen seharian aku.Ramai penyanyi rock solo sekarang ni dulunya adalah berkumpulan antara yg masih aku ingat ialah Rahim Maarof pernah bersama kumpulan Whitesteel, Hattan bersama F.R.U ( Five Rockers Union ) dan Aris Ariwatan bersama kumpulan asal beliau Ariwatan dan Ustaz Akhil Havy bersama band D'Riyadh.
Rock zaman itu lebih layan dari rock sekarang ni..sekarang ni aku tengok dah tak original dah rock sekarang ni, main gitar pun baik dan sopan jer dan lebih kepada moden rock...sampai sekarang aku masih layan kumpulan "batu kapak" ni.Kepada penggemar muzik rock kapak boleh layan lagu kat sini.
Muzik sebegini dah lali dalam hidup aku, dari irama rock yang lembut melodi aku sampai lah kepada yg lebih keras, kumpulan luar negara yg aku minat ketika itu Morbid Angle, Cannibal Corpse,D.R.I ( Dirty Rotten Imbeciles ), Slayer, Sepultura , Exobus dan banyak band-band thrash metal yg menjadi santapan jiwa aku.Ada gak kumpulan Heavy Metal yg aku minat cam Metalica, Heloween, DIO, Megadeath dan Iron Maiden yg melodinya lebih santai.
Kalau band kat Malaysia, aku layan XPDC, Cromok, Suffercation, FTG, Koffin Kanser dan beberapa band ungerground lagi.Dan muzik ni masih menjadi hiburan sampai sekarang ni.
Banyak yg aku nk tulis tentang muzik dan hidup aku...nanti aku sambung kat entry ni...sambil tu layan dulu lagu ni..




Cannibal Corpse, sebuah kumpulan yang lahir dari genre Death Metal, ditubuhkan sekitar tahun 1988 di USA, irama dan melodi muzik mereka lebih bertemakan keganasan seperti unsur-unsur Gore, Death, Torture, Cannibalism dan Zombies dalam setiap lirik suara garau lagu mereka....so layan dulu dua lagu dari diorang ni!!

ArtCreative Photography
Tel : 012.7588266 / 019.7628384
Galeri : http://www.flickr.com/artcreative
Blog : http://saluddin-ismail.blogspot.com/
Web : http://www.artcreative.com.my/
Email : info@artcreative.com.my

promosi1

No comments:

Post a Comment